Home » Voor ouders » Klachtenregeling

Klachtenregeling

Heb je een probleem en kom je er met de leerkracht van je kind niet uit? Dan kun je het beste contact opnemen met de directeur. Werkt dat ook niet naar je zin, dan komt de klachtenregeling in beeld. Zoals elke school hebben wij ook een vaste procedure voor klachten.

Blijf er niet mee zitten!
In vrijwel alle gevallen geldt: zit je iets dwars, kom er dan meteen mee en dan het liefste bij de leerkracht van je kind. Kun of wil je dat niet, neem dan contact op met directeur- bestuurder Margriet van der Ploeg.

Intern contactpersoon
Mocht dat niet tot een oplossing leiden, dan is het mogelijk om je tot iemand anders te wenden. In de regel is dat de interne contactpersoon. Dat is een speciaal hiervoor geschoolde medewerker, die je kan ondersteunen en soms een bemiddelende rol kan spelen. Bij ons is dat Irene van Ditmarsch.

Externe hulp en verder
Is dat geen optie, dan kun je ook bij een externe vertrouwenspersoon terecht. Irene kan je daar ook naar verwijzen. Dit is een onafhankelijke, gecertificeerde persoon die de klager bijstaat, adviseert en informeert over procedures, wet- en regelgeving e.d. Ons schoolbestuur betrekt deze dienst van de Stichting CED/Eduniek; een onderwijsadviesbureau. Daarnaast is het ook nog mogelijk om naar een landelijke klachtencommissie te stappen.

Meer weten?
Hoe het officieel geregeld is, wat de meest logische klachtenroute is en alle adressen zijn te vinden in de klachtenregeling die hieronder te downloaden is:

Bijlagen

Klachtenregeling Kathedrale Koorschool